top of page

פינת הפיסול השבועית , האמנות של ניצן אבידור





חלום חייו של ניצן אבידור - להיות אמן טוטאלי - בא עם מחיר גבוה במיוחד. כל החיים הוא עסק באמנות כתחביב, אבל בגיל 43 עזב מקום עבודה מסודר והתמסר כל כולו לפיסול. מאז הוא גר לבדו, לווה כספים מקרובי משפחה, עובד בעבודות מזדמנות אצל חברים - ולא חושב לרגע שיכול היה לחיות אחרת. "לאן אני אחזור? מעכשיו ועד המוות זה מה שאני עושה, ושום דבר אחר לא מעניין אותי", הוא אומר. "בלתי אפשרי לשרוד רק מאמנות, אבל אני כבר לא יכול לשעבד את הנפש שלי למשהו אחר".

אבידור יוצר פסלי ענק מברזל המוצגים, בין היתר, בפארק כפר סבא ובמכללת אחווה שבבאר טוביה.

יש לו גם הצלחות, כמו השתתפותו בביאנלה של פירנצה – אירוע האמנות הבינלאומי היוקרתי שהתקיים בחודש שעבר. אבידור לא רק התקבל אליו, אלא גם זכה במקום החמישי בקטגוריית הפיסול. "אני אדם שלא מתרגש בקלות" הוא אומר, "אבל שם לא הפסקתי להתרגש. אפילו טקס הפתיחה, שהיה באולם ענקי עם המוני אנשים בתלבושת ימי הביניים, חצוצרות ותופים - הרס אותי. הביאנלה היא הפקה ענקית עם הרצאות וטקסים מבוקר ועד ערב, מיצבים, אירועים אמנותיים וחבר שופטים בינלאומי שמבקר את העבודות".



עבודותיו של אבידור כפי שהוצגו בביאנלה בפירנצה. "הוצגנו שם כאמנים ישראלים, אבל כשחזרנו, לא כתבו עלינו בכלל" (צילום: זיו אפטר אבידור)








וגר זאב עם כבש

מועצה אזורית דרום השרון




קאונטרי קלאב , כפר סבא

see also :

93 צפיות

Comments


bottom of page