top of page

סיור בוקר : העיר לבוב באוקראינה , אחת הערים היפות והרומנטיות ביותר




על הגבול עם פולין, שוכנת אחת הערים היפות והרומנטיות ביותר, עם רובע עתיק שמור היטב, ארמונות מפוארים, פינות חמד ירוקות,

לבוב, אשר נוסדה במאה ה-13, היא עיר עם היסטוריה עשירה וארכיטקטורה ייחודית, שנשמרה היטב וכמעט לא נפגעה במלחמות העולם. המרכז העתיק כולו הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ויש בו מבנים מקסימים רבים מתקופת הרנסאנס והבארוק. בלב העיר העתיקה נמצאת כיכר השוק, כיכר מלבנית המוקפת בבתים עתיקים ומבני ציבור, בהם בית העירייה המרשים מהמאה ה-14 והמוזיאון ההיסטורי של לבוב..

לבוב היא עיר במערב אוקראינה, בירת מחוז לבוב. אוכלוסיית העיר מונה 735,000 איש. רוב התושבים אוקראינים, אך בעיר גם מיעוטים רוסי, פולני ויהודי. במסגרת האימפריה האוסטרו-הונגרית (1918-1772) והרפובליקה הפולנית השנייה (1939-1919) הייתה לבוב בירת גליציה המזרחית שבפולין. היא סופחה לאוקראינה בתום מלחמת העולם השנייה, בשנת 1945, לאחר החלוקה מחדש של גבולות פולין.

לקראת סיום הסקירה הוספנו רקע היסטורי אודות היהודים בעיר לבוב , כולל כמה צילומים .

עם פלישת הגרמנים לברית המועצות ביוני 1941 היה אזור העיר אחד מהראשונים שנכבשו על ידם. עם הפלישה ברחו מלבוב כעשרת אלפים יהודים בעקבות הצבא הסובייטי אל תוככי ברית המועצות. 6,000 יהודים נרצחו כבר בימים הראשונים לכיבוש העיר על ידי נאצים ומשתפי פעולה בשני פוגרומים.


בנובמבר 1941 הוקם בעיר גטו, שהיה מגדולי הגטאות שהוקמו בפולין בעת מלחמת העולם השנייה. הוא אכלס בשיאו 120,000 יהודים, ובעקבות רציחות וגירושים למחנות ההשמדה נותרו בו בסוף המלחמה לא יותר מ-200 איש, שהצליחו לשרוד במסתור.



















































ראו גם :


פוגרום לבוב: אישה יהודיה נרדפת על ידי גברים ונוער אוקראינים חמושים באלות ברחוב מדובה בעיר, 1941


פורעים אוקראינים גוררים יהודי ברחוב בלבוב (Lvov) בפוגרום של יולי 1941, עם כיבוש העיר בידי הגרמנים.


1,045 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page