top of page

גני הפסלים של האיים הבורומאים (The Borromean Islands) באיטליה




האיים הבורומאים (The Borromean Islands) היא קבוצה של איים קטנים באגם מאג’ורה אשר מפורסמים בזכות ארמונות הבארוק המדהימים והגנים המרהיבים שלהם, כמו אלה באי בלה (Isola Bella) ובאי מאדרה (Isola Madre), המציעים לתיירים הצצה לאורח החיים המפואר של האי, משפחת בורומיאו וחיי נהנתנות שלווים

אפשר להתפעל בנחת מארמון הבארוק המעוטר פלאצו בורמאו (Palazzo Borromeo) והגנים המפוארים שנמצאים באי בלה, Giardini Botanici dell’Isola Madre, לחקור את הגנים הבוטניים השופעים ואת הוילה הרנסנסית באי מאדרה, וליהנות מהאווירה המקסימה של כפר הדייגים המסורתי באי דיי פסקטורי (Isola dei Pescatori), עם הרחובות המיוחדים והמסעדות על קו המים.

עד שנת 1632, האי שנקרא אז l’isola inferiore או isola di sotto – היה אתר סלעי המיושב בכפר דייגים קטנטן: אך באותה שנה, החל קרלו השלישי מבית בורומאו, לבנות בו ארמון שהוקדש לאשתו Isabella D’Adda, שממנה האי לקח את שמו. הוא הפקיד את העבודות בידי Milanese Angelo Crivelli, שהיה אמור להיות אחראי גם על תכנון הגנים. העבודות הופסקו בסביבות אמצע המאה, כאשר הדוכסות במילאנו נפגעה מהתפרצות הרסנית של מגיפה.


הבנייה התחדשה על ידי בניו של קרלו, הקרדינל גיברטו השלישי (1615–1672) וויטאליאנו השישי (1620–1690), אשר הפקידו את השלמת העבודות בידי האדריכל Carlo Fontana, שהפך לבקשתם את הווילה למקום בו נערכו מסיבות מפוארות ואירועים תיאטרליים לאצולת אירופה. השלמת בניית הגנים נעשתה על ידי האחיין קרלו הרביעי (1657–1734). הם נחנכו בשנת 1671.



















































הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו עדכונים למייל

תודה על ההרשמה!

על עמי סלנט:

מאז פרישתו של עמי סלנט כמנהל מרכז המידע במכון מופ"ת הוא ממשיך לפתח מאגרי מידע שונים ומעמיקים, והחשוב שמביניהם הוא מיזם התיעוד המקוון – ילדים בשואה. בין השנים 1993-2008 עבד עמי סלנט גם כמרצה לתחומי המידענות וניהול התוכן במחלקה ללימודי מידע באוניברסיטת בר אילן.

© 2020 כל הזכויות שמורות לעמי סלנט

האתר נבנה ע״י: ענת בילינסון

bottom of page